Terug
1. De grote doelen vormen ontwikkelthema’s voor deze beleidsperiode. Met onze zeven scholen geven we daar op de volgende wijze uitvoering aan
De grote doelen vormen ontwikkelthema’s voor deze beleidsperiode. Met onze zeven scholen geven we daar op de volgende wijze uitvoering aan:
- Functiebeleid maakt deel uit van het personeelsbeleid. Medewerkers worden toe geleid naar de functiebeschrijving passend bij de inschaling. Met iedere medewerker wordt tenminste één maal per jaar een functioneringsgesprek gevoerd. Bij de formatieplanning wordt uitgegaan van ‘de juiste persoon op de juiste plaats’.
- Om de kwaliteit van ons personeel te waarborgen, stimuleren en faciliteren we samenwerking, kennisdeling en (bij)scholing.
Naast individuele- en teamscholing organiseren we jaarlijks twee centrale bijeenkomsten en drie kenniscafés OOW-breed. - Elke school relateert het onderwijsconcept aan de begrippen toekomstgericht en uitdagend onderwijs. We investeren hiervoor in duurzame en toekomstgerichte ICT gekoppeld aan de schoolplannen.
Alle leerkrachten hebben digitale vaardigheden en/of scholen zich hierin bij. - Naast individuele ondersteuning, coaching of scholing wordt een gedeelte van het landelijk beschikbaar gestelde geld, vanuit ‘Extra hulp voor de klas’ en het ‘Nationaal programma Onderwijs’, door de scholen ingezet voor extra ondersteuning in de klas.
Het ziekteverzuim ligt gelijk of onder het landelijke gemiddelde. - Voor de kwaliteitsborging beschikken de scholen over toetsbare doelen en evalueren regelmatig of de doelen worden gehaald.
De scholen maken gebruik van collegiale consultatie en laten 1x per 4 jaar een audit uitvoeren. Op bovenschoolsniveau vindt aansluiting plaats van het formatiebeleid en de financiële administratie. - We zoeken actief de samenwerking op met de voorschoolse voorzieningen en het voortgezet onderwijs voor optimalisatie van de doorgaande leer- en zorglijn.
We voeren gestructureerd overleg met de VO-partner(s) over de te bereiken doelen, de verwachting over de eindresultaten en de adviesprocedure - Beheersen mogelijke risico’s (krimp en fluctuatie aantal leerlingen Interschool) door flexibele schil personeelsbestand en een zo hoog mogelijke financiële reserve.
- Evaluatie strategisch beleidsplan en opstart voor nieuwe beleidsperiode.